FUCHS در حال تحقیق بر روی ایده های نوین برای آینده انواع روانکارهاست.
الزامات قانونی و فنی روانکارها از جمله قوانین سخت گیرانه فوکس است که به معنای تهیه روانکارهای با کیفیت بالا با خصوصیات و ویژگی های سطح بالاتر می باشد.
موادی با عملکرد منحصر به فرد، مانند پلاستیک ها، مواد پوشش دار یا آلیاژهای آلومینیم و تیتانیوم که در بخش های مهندسی پزشکی و هوا فضا استفاده می شوند نیازمند سیالات پردازشی جدید با ویژگی های جدید می باشند. در زمینه خودروسازی، موتورهای با قدرت بالاتر با استفاده از این روغن ها فشار بیشتری را متحمل می شوند و عملکرد بالاتری خواهند داشت. چالش های اصلی در این بخش - ساخت و سازهای کم وزن، صرفه جویی در سوخت و افزایش در موتورهای الکتریکی - نیازمند گریس و سیالات جدید و نوآورانه است.
فوریت موضوعات مرتبط محیطی و اجتماعی، از جمله تغییرات آب و هوایی یا کمبود منابع، نیز مستلزم استفاده از رویکردهای جدید در زنجیره ارزش افزوده است. از جمله این رویکردها می توان به کاهش CO2، بهره وری انرژی، بهره وری سوخت، منابع احیا شونده و بازیافت اشاره کرد. FUCHS با این چالش ها روبروست.
FUCHS در تحقیقات وسیع با شرکای زیادی همکاری دارد
پروژه "پگاسوس" از وزارت اقتصاد و فناوری فدرال یک پروژه تحقیقاتی مشترک است که در سال 2009 راه اندازی شد تا بهره وری از انرژی را در بخش رانشگر وسایل نقلیه سواری (موتور، انتقال، یاتاقان ها) افزایش دهد. ده شرکت و مؤسسه به دنبال تحقیق بر روی مواد و محلول های روانکار هستند تا بتوانند صرفه جویی در مصرف سوخت را ارتقا بخشند.
نفت خام یک منبع محدود است. با توجه به این پیش فرض، در صنعت روانکار به مواد جایگزین نیاز خواهد بود. مواد خام تجدید شدنی از جمله روغن های پایه گیاهی مانند روغن کلزا. بحث های مربوط به "رقابت مواد غذایی" با استفاده فنی از روغن های گیاهی منجر به جستجوی مواد خام جایگزینی شده است که برای غذا یا تولید علوفه مناسب نیستند. همین موجب شد تا FUCHS در ابتکار "ارزش زیستی" از وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان (BMBF) مشارکت داشته باشد. این پروژه بر توسعه زنجیره بازیابی یکپارچه برای تبدیل جلبک های نسل سوم و توده های زیستی مخمری تمرکز دارد. هدف آن تولید سوخت های هواپیمایی، روانسازهای عملکردی و مواد ساختمانی جدید است. از لیپیدها که در انواع خاصی از جلبک ها وجود دارند می توان برای تولید ترکیبات روانساز با کیفیت عالی استفاده کرد.
در پروژه ابتکاری تحقیقاتی BMBF "اثر زیرو-کربن"، بازیافت زباله های با کربن بالا مورد بررسی قرار گرفت تا از آن برای تولید توده زیستی عملکردی استفاده کرد. هدف این پروژه تولید مواد دوباره قابل استفاده از زباله ها است. کلید واژه در اینجا زباله تا ارزش است. کربن موجود در آب ضایعات صنعتی، لجن فاضلاب و گاز دودکش از طریق میکرو ارگانیسم هایی که از ضایعات به عنوان زیر لایه استفاده می کنند به بلوک های ساختمانی با ارزش برای تولیدات صنعتی تبدیل می شوند. برای FUCHS، فعالیت های تحقیقاتی به روغن های کاربردی و مواد افزودنی مربوط می شود. طی تغییرات آنزیمی، مولکول های پیچیده ای به دست می آیند که به عنوان مواد افزودنی یا سیالات اساسی استفاده می شوند.
تحقیق مشترک "پروتئین های تکنو کاربردی" BMBF درباره ارتباط ساختار-کاربرد پروتئین های گیاهی تحقیق می کند که جهت غذا و تولید علوفه مناسب نیستند. این پروژه به استفاده از پروتئین های اصلاح شده به عنوان مواد افزودنی در محدوده تولید روانکار اختصاص دارد. پروتئین هایی از این دست از ضایعات کشاورزی به دست می آیند.
حرکت وسایل الکتریکی نیز نیازمند روانکارهاست. استفاده روز افزون از موتورهای الکتریکی برای جابجا کردن افراد و توسعه بیشتر آنها از نیازمندی های جدید وابسته به روانسازهاست. حتی اگر از هیچ روغن موتور معمولی هم استفاده نشود، وسایل نقلیه الکتریکی و به ویژه آنهایی که تراکم قدرت بالایی دارند هنوز هم به روانکار (برای یاتاقان های غلتکی و انتقالات) و خنک کننده نیازمندند. برای همین درایوهای الکتریکی در خودروها نیازمند رویکردهای جدید هستند تا نه تنها با نیازمندی های خاص مطابقت داشته باشند بلکه سیستم کلی را با مواد جدید بهبود دهند. یکی از روش هایی که FUCHS این سؤالات را به آن ارجاع می دهد در پروژه در حال انجام اتحادیه اروپا با نام "رانشگر الکتریکی بهینه شده (ODIN)" است. Robert BOSCH GmbH هماهنگ کننده این پروژه است و FUCHS شریک روانکار آن می باشد.